19 Temmuz 2013 Cuma

Patronlar evlenirken çalışanlar boşanmasın

2005 yılında 60 özelleştirme 90'ına yakın şirket satın alma ve birleşmesi gerçekleşti. Şirket satın alma ve birleşme rüzgarı bu yılda hızla devam ediyor. Özellikle bankacılık sektöründe yoğunlaşan satın alma ve birleşmelerin bu yıl enerji, perakende, konut ve turizm sektörlerinde sürmesi bekleniyor. Tabi bu şirketlerin tepe yönetimleri de değişiyor. Yeni CEO'larla eski çalışanların kimyasının tutması için şirketlerde iletişim çalışmalarının hızlı yapılması gerekiyor.

Çalışanların psikolojisi

Bir şirketin başka bir şirketle birleşmesi veya satın alınması çalışanların psikolojisini ve performansını doğrudan etkiliyor. Oluşan bu yeni yapıda kendisine nasıl bir rol biçileceğini bilemeyen çalışanlar, konsantrasyonlarını kaybediyorlar ve işi değil geleceklerini düşünmeye başlıyorlar. Bu nedenle birleşme öncesinde çalışanlara yeni dönemdeki strateji hakkında şeffaf bilgi verilmesi gerekiyor.
Uzmanlar, satın alma ve birleşme durumlarında en önemli konuların başında şirket yönetiminin nasıl şekilleneceğinin geldiğine dikkat çekiyor. Yönetim belirlendikten sonra, yeni ortakların ve şirket çalışanlarıyla iyi bir iletişim kurmaları gerekiyor. Bu süreçten şirket faaliyetlerinin etkilenmemesi ve müşterilerin bu geçiş sürecinde yaşanması muhtemel belirsizlikleri hissetmemeleri için özel bir çaba gösterilmesi gerekir.

Farklı ücret uygulamalarına dikkat

Birleşen iki şirkette, ücret uygulamaları ya da çalışanlara sunulan imkanlar farklı olabilir. Birleşme sonrasında bu yapının da hızlı bir şekilde birleştirilmesi çalışanlar arasındaki dengesizlikleri ortadan kaldıracaktır. Bir başka önemli nokta da, bütün bu uygulamaların hızlı yapılması. Çünkü, bu tür uygulamalar ne kadar yavaş olursa, çalışanlar arasındaki huzursuzlukta o kadar artar. Alınacak kararların net ve açıklıkla çalışanlara duyurulması ve hızla uygulaması gerekir. Çelişkili açıklamalar, kararlar ve uygulamalar arasındaki farklılıklar, çalışanlarda güvensizlik yaratır.

Marka bilinirliğine dikkat

Bu arada satın alınan ve birleşen şirketler, markalarının bilinirliğine dikkat etmesi gerekiyor. Uzun uğraş ve çabalarla oluşturulan, benimsetilmesi yıllar alan bir markanın başka bir marka ile değiştirilmesi, bu uzun soluklu çalışmanın kısa bir zaman dilimi içinde gerçekleştirilmesini gerektiriyor. Özellikle, uluslararası bir kuruluş tarafından satın alınan şirketlerde bu konu daha da kritik bir hal alıyor. Yeni kuruluşun, devamlılık hissini bozmadan, yeni kurum kültürünün üstün özellikleri ve getireceği yararlara odaklanması gerekiyor.

16.09.2006

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder